Každý prodejní prostor musí být pro zákazníka naprosto přehledný a srozumitelný, ať už z pohledu produktového vystavení, orientace či komunikace. Jak na to, když se chování zákazníků a jejich sociodemografický profil průběžně mění? Odpověď se nachází přímo na prodejně a ti, kteří ji znají, vyhrávají v konverzi návštěvnosti do tržeb.
Store assessment – cesta k lepšímu zážitku zákazníka
Naši klienti v loňském roce hodně řešili konkrétní části prodejen či jednotlivé prvky své komunikace. „Potřebujeme vyměnit tištěný banner za digitální nosič.“ „Líbí se nám stojan, který má vedlejší konkurence, chceme podobný.“ Takto nějak zněly některé požadavky s jistě správným záměrem – vylepšit prodejní prostor. Pro koho jej ale chceme ve skutečnosti vylepšit?
Jak víme, že zákazník tuto změnu přivítá a podpoří nákupní rozhodnutí? Co když zrak většiny zákazníků o novou komunikaci na prodejní ploše ani nezavadí?
Hlavní problém zde vidíme v absenci širšího pohledu. Jednotlivé části prodejny nemohou správně fungovat, nebude-li správně a jednotně fungovat celý prostor. Proč? Protože zákazník nepřichází obdivovat “nový podsvícený regál”, přichází pro bezchybný a nenucený zážitek z nákupu. A našim cílem je tento zážitek vždy doručit!
Store assessment – kouzlo detailu
Pro permanentní optimalizaci výkonu obchodů doporučujeme pravidelný Store Assessment, neboli posouzení prodejny, při kterém celý prostor analyzujeme pohledem zákazníka, definujeme jeho cestu a identifikujeme klíčové momenty nebo místa, která hrají klíčovou roli při nákupním rozhodování. Cena analýzy startuje na částce 30.000,- bez DPH. Konkrétně se soustřeďujeme na tyto oblasti:
- umístění a okolí prodejny
- půdorys prodejny (rozloha, tvar, segmenty)
- zákaznické cesty
- nábytkové a regálové uspořádání
- produktové vystavení
- navigace a přehlednost
- produktová a marketingová komunikace
- hluchá místa
- atmosféra a genius loci
Součástí analýzy bývá i hloubkový rozhovor s personálem o chování zákazníků v praxi, jejich zvyklostech, častých požadavcích či problémech při nákupu. Vždy také pozorujeme samotné dění na prodejně a odvozujeme od něj funkčnost jednotlivých částí prodejny.
Store Assessment také často doplňujeme o zařízení sledující zákaznické chování pomocí umělé inteligence, pokud již není využíváno. Jsme tak velmi efektivně schopni vyhodnotit návštěvnost, demografii návštěvníků, délku setrvání na prodejně, konverzní poměr a navíc také modelovat heatmapy.
Store assessment – výstupy a přínosy
Výsledkem Store Assessmentu je získání detailního vhledu do každodenního fungování prodejny a zákaznických cest, na jejichž základě dokážeme připravit maximálně funkční řešení jakékoliv interiérové či exteriérové změny. Aby Vaši zákazníci vždy odcházeli spokojení a rádi se vraceli.
Chcete, aby váš obchod prodával víc? Kontaktujte nás v Agentuře GATE – víme, jak vytvořit prostor, který přitáhne a udrží zákazníky.