Zaujať, zmerať, uviesť do kontextu!

by | 01. jan. 2021 | Retail

Zákaznický zážitek (neboli customer experience) a digitalizace v místě prodeje je již známým a stále se rozvíjejícím trendem. I přes nesnáze spojené s Covidem-19 – nebo právě kvůli nim – nasazují tuzemské prodejny nejrůznější technologie: od digital signage přes interaktivní prvky jako prodejní kiosky a programované LED stěny až po virtuální či augmentovanou realitu.

Co se ale děje dál? Končí to vše instalací těchto technologií? Jaká je jejich skutečná přidaná hodnota?

GATU se rozhodli nahlédnout za oponu současných retailových trendů a vykročit o kus dál. „Nejen, že dokážeme ušít zákaznický zážitek na míru dané značce, umíme jej i změřit a data správně interpretovat,“ popisuje CEO Agentury GATE, Jakub Pistorius.

Myšlenku představuje jeden z pilotních projektů – interaktivní stojan doplněn technologií VIVIDI, která používá umělou inteligenci k řízení obsahu, face analytics a sledování zákaznického chování. Na základě rozpoznání pohlaví, věku, emocí, délky pohledu a setrvání zákazníků dokáže stojan spustit relevantní obsah komunikace specifické cílové skupině. Zařízení v reálném čase zpracovává získaná data a odesílá v podobě statistik (nikoli obrazu) do softwarového rozhraní, kde se automaticky přepisují do analytických metrik. Díky schopnosti extrahovat data z obrazového vstupu je zařízení plně v souladu s ochranou osobních údajů a nařízením GDPR.

„Propojením interaktivity s umělou inteligencí VIVIDI dokážeme s velkou přesností profilovat zákaznické skupiny a jejich chování při interakci s produkty, reklamním sdělením nebo jiným interaktivním prvkem. Navíc, těmto mnohdy odlišným skupinám umíme sdělit přesně to, co je zajímá a je pro ně relevantní,“ doplňuje CSD GATU, Tomáš Škoda.

Agentura GATE na tomto projektu úzce spolupracuje od loňského října s firmou Iterait, jejíž produktem je zařízení VIVIDI. Společnými silami tak chtějí pomoci značkám správně využívat prodejní prostory a lépe poznávat své zákazníky.

„Spolupráce s Agenturou GATE odhaluje jedno z mnoha možných využití VIVIDI v retailu. Analytika a cílená reklama se díky souboji online a offline obchodů stává podstatnou konkurenční výhodou kamenných prodejen,” uzavírá CEO společnosti Iterait, Adam Blažek.